Ny klubbrekord på 200 m fri

Postet av Svømming den 23. Feb 2024

Daniel Karolin Lyngaas har for sesongen byttet ut SILbadehetta med en flott bøttehatt fra Cleveland State University i Ohio, USA. Sesongavslutningen or Horizon League, samling av 6 D1 skoler i og rundt Ohio, gikk av stabelen 14.-17. februar 2024 i Indianapolis, Indiana. CSU gjorde det jevnt over svært bra, med mange nye skolerekorder og perser, og Daniel var intet unntak.

På bildet har han nettopp svømt inn til sølv på 200 yards fri med tiden 1:37.31 (omregnet til 1:47.65 kortbane meter), og tok med dette ny klubbrekord på distansen. Daniel tok også 2 sølv på 4x200 yards fri og bronse på 4x100 yards medley sammen med de andre gutta på skolelaget.

Vi gratulerer Daniel med fantastisk fremgang i USA, og gleder oss til han kommer tilbake til Norge for å svømme langbane NM for Svømmegruppa SIL.